Sider

lørdag 17. oktober 2009

Spennende dag!

I dag skal vi på skolen alle mann alle.
Det er nemlig den årlige åpne skolen, det er igrunn mer enn bare det altså - det er liksom årets store happening ute i øya her vi bor.
Alle kommer, store og små, de som ikke har tilknyttning til skolen også.
Det er underholdning fra ungene, en liten fugl har visket meg i øret at vi i år skal få seg 200 barn danse linedance samtidig.. Det kan nok bli litt av et syn!
Det er brukt marked, lotterier, Bonden kommer med høstens grønnsaker, Ungene har jobbet med utstillinger i klasserommene sine som vi kan ta i nærmere øyesyn, Mammaer har bakt til den store gullmedalje, det står Pappaer og onkler og tanter i  fiskedam og pilkast osv.
Besteforeldre kommer fra nær og fjern for å få med seg begivenheten.
Det er igrunn en alle tiders dag her hos oss.

Klokka 13.00 starter ballet, men Prinsen som har vat i dag må møte kl. 12.00, da skal det rigges.
Selv har jeg FRI FRI FRI, jeg skal ta min skjerv den 14, desember for da er det grøtfest.
Lillebror gleder seg faktisk til linedance, mens storesøster er bekymret fordi:
"Dette er helt idiotisk, lærerne skjønner ikke det at når vi har øvd har alle vært der, men siden noen ikke kommer på lørdag fordi de skal bort osv. så blir det huller i rekkene med folk."
Hun følger så opp med denne:
"jeg sa i fra jeg altså, men vet du hva de sa da, at da bare teter vi igjen med folk bakfra -aaaaah, det betyr jo at det kommer til å stå 1. klassinger overalt det da!! dette blir bare rot, jeg VET det!"

Små og store bekymringer altså, men sånn er det!

Over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar