Sider

søndag 18. oktober 2009

Om riks samtaler, ung kjærlighet og kondomer!

Målet er en rosa tastafon på Mamma og Pappas soverom, for å nå denne må man ut av sitt eget rom, langs en gang forbi et bad, mens man tripper forsiktig avsted for ikke å bli lagt merke til...
Man kjenner hver knirk i gulvet og på øvede føtter forserer men hinder etter hinder.
En dør skal åpnes og det med slik pressisjon slik at det ikke kan høres et eneste knirk eller skvik ned til kjellerstua hvor Pappa sitter.
Igjen gjelder det å liste seg over M&P soveroms gulv og der er man fremme!!
Bare for å høre nede fra kjellerstua Pappas stemme som går opp i falsett: Tonjeee, ringer du riiiiks?

Søren også - fersket IGJEN!
Det er ikke lett å være 17 år og kjempe forelsket i en gutt som heter Glenn som avtjener 1.gangstjenesten på Bandak flystasjon, det er jo så gudjammerlig laaangt borte!
Mindre enkelt blir det å holde kjærligheten i livet med en Pappa som er streng når det gjelder riks samtaler.
- Kjærligheten tok slutt, men det hadde ikke noe å gjøre med forbudet mot riks samtaler altså.
Det tok slutt da Prinsessen oppdaget en lyslugg med svææær motorsykkel som het Even og som var enda kjekkere enn Glenn. Dessuten var han ferdig med sånn kjedelig 1.gangstjeneste.

I dag styrer man selv over rikssamtalene og heldigvis er det ikke noe som heter riks innenlands lenger.
MEN - om noen timer reiser Prinsen til Malawi... Vi fant raskt ut at vi ikke skal snakkes på en drøy uke, da vi fant ut at det koster 25 kr. i minuttet å ringe både til og fra Malawi.
Da får en nøye seg med en og annen SMS.
Hvis det da i det hele tatt er dekning der?
Prinsen gruer for reisen som han forøvrig har vunnet på jobben, de skal ned å se på vannborings prosjektet firmaet hans driver der nede.
Det kommer sikkert til å bli en hel del spesielle synsinntrykk på en slik reise, da Malawi er et av verdens fattigste land.
Jeg vet at han ikke føler seg direkte høy i hatten med å reise nedover, det er klart at en tenker på Kongo, og det faktum at i svært fattige land er det masse korupsjon osv.
Jeg for min del tenker at det vil nok helst gå bra - Prinsen er vaksinert, utstyrt med myggnetting, myggspray, piller av alskens slag, solkrem med høy faktor osv.
Damen på vaksinasjons kontoret ga ham streng beskjed om å ta med kondomer...
Da hadde Prinsen sett rart på henne og sagt: Hvorfor det? Jeg er en lykkelig gift mann!
Damen hadde fulgt opp med å si: Det er det mange som har sagt før deg, men så har de kommet hit tilbake til oss med halen mellom bena og spurt om HIV- test!
Prinsen har holdt fast ved at han er lykkelig gift og slettes ikke trenger å ha med seg kondomer..
" Hun kan si akkurat hva hun vil, men jeg tror sex er et siste jeg kommer til å tenke på blandt utmagrede barn, fattigdom over alt og en masse skittent vann - så nøden er jeg bare ikke"
Jeg velger å ta Prinsen på ordet siden jeg føler at jeg kjenner ham relativt godt..
Hvordan det går vet jeg først når han kommer hjem, ettersom det altså ville være fy-fy å ringe riks!

Over og ut!

3 kommentarer:

  1. Ønsker prinsen din en riktig god tur til Malawi, han er heldig vis ingen karius og baktus;)... og hvem pokker tenker på å få seg en "betta" når man blir bombardert av synsintrykk og i tillegg er lykkelig gift!!

    Ung kjærlighet ja... det var harde tider det en ny forelskelse nesten hver fjortendedag:)

    SvarSlett
  2. Harde tider, ja du snakker.
    En periode der skiftet jeg beite som andre skifetet underbukser hadde jeg inntrykk av.
    Jeg tror igrunn jeg var forelsket i det å VÆRE forelsket!
    Prinsen sitter nå på flyet til Frankfurt og vi snakkes sånn ca. ikke på en stund!

    SvarSlett
  3. Håper han kommer seg trygt frem og tilbake! :=) Malawi må være spesielt å oppleve. På godt og vondt, vil jeg tro.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar