Sider

torsdag 15. oktober 2009

Dumme kjøkken og dumme vannlekkasje

Jeg har som kjent vært på husmorferie - dvs. jeg gjorde et helhjertet forsøk i det minste...
Måtte reise hjem litt før planlagt, da Prinsen ringte med panikk i stemmen å sa at vi hadde et slags basseng UNDER tarketten på kjøkkenet!!!
Auuuuuu da..
Først var han veldig modig å sa at han bare måtte dra opp der og brekke litt her og var igrunn ganske så tøff i trynet, litt senere ut på dagen ble han mer stakkarslig og ville gjerne at Prinsessen skulle komme hjem..
Jeg reagerte med å bli litt halv sur, nå som jeg ENDELIG hadde fått litt luft under vingene.
Jeg prøvde meg med at: hva skal jeg gjøre da kjære? jeg har prolaps og kam ikke brekke eller dytte eller løfte noe som helst?
MEN, jeg skjønte at Prinsen trengte ei hand å holde i rett og slett og satte nesa hjemover.
Litt glad for det tross alt, for da jeg kom hjem sto liksom huset på hodet og istedet for å ha pene gulver på kjøkkenet hadde jeg plutselig fått MURGULV, og underskapene på kjøkkenet mitt står liksom litt sånn hist og her.
Da er det selvsagt godt at Prinsessen kom hjem, for å glatte over og roe ned osv.
Prinsen har vært flink da for forsikrings selskap er kontaktet og takstmannen har allerede vært hos oss.

De neste par ukene skal jeg altså kokkelere på et kjøkken som minner mer om et krigsherjet område enn en deilig oase - men med royalt humør og masse krydder fikser vi nok dette også!

Over og ut!

2 kommentarer:

  1. det er ikke mye gøy nei, men maten smaker sikkert like godt med eller uten tarkett:)

    SvarSlett
  2. Ja men du skulle se kjøkkenet mitt nå, det ser ut som en slagmark og jeg har ingen kjøkkenbenker, komfyren står midt i rommet så det blir nok ikke hjemmelaget i dag tror jeg!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar