Sider

lørdag 3. oktober 2009

Barndommsminner 3

Jeg elsker simpelthen å mimre..
Så nå gjør jeg det igjen!

Da jeg var liten var jeg den eneste som var liten på mange måter...
Jeg var enebarn og derfor var jeg naturlig nok alene sammen med Mamma og Pappa når vi dro på ferier.
MEN, det var sjelden Mamma og Pappa var alene fordi reiste ofte sammen med Leif og Annelise, 2X Kjell og Rolf eller Doffen som de kalte ham.
Og jeg hang med på slep som det eneste barnet.
AnneLise og Leif, hadde ikke barn, de hadde bare kaniner(det er sant altså og var veldig gøy), Kjell og Kjell og Doffen var ungkarer i begynnelsen av 30 åra..
En skulle tro at å reise på tur med bare voksne skulle være kjedelig, men langt der i fra.
Jeg fikk allltid verdens største påskeegg og de laget ake konkurranser, AnneLise tegnet for meg, Store Kjell, var en kløpper på å synge og Lille Kjell(som var homo, og jeg var veldig stolt av det)hadde bestandig med seg klær jeg kunne kle meg ut i.

Doffen var bare gal og Leif var mer sånn som Pappa, litt mer fornuftig om dere skjønner, men det er jo de fornuftige voksne som er barnsligst når det kommer til stykke.
3 av mannfolka jobbet i Vesta, deriblandt Pappa så det var ofte vi var på deres hytter, i tillegg hadde Doffen familie hytte både i sør og nord - så til en hver tid var det mulig med hytte ferie og dere vet at det sa man ikke NEI til sent på 70-tallet, da var jo hytte ferie om mulig mer inn enn det er i dag.

Jeg har for de voksnes forlystelse vært utkledd som Helene Harefrøken, kappspist påske godt med Doffen,
Gått til jeg kunne fange snøen og ikke minst lånt bort alle akebrettene mine slik at de voksne kunne delta i akekonkuranse.
Masse morro og her er noe av det i bilder:

Jeg synes ikke det er så halvgalt jeg da å kunne skilte med 4 xtra onkler og en xtra tante.
De er alle del i det jeg tidligere har omtalt som my extended family
Her er jeg som Helene Harefrøken, denne gangen med skjerf til hale som for sikkerhets skyld er stappet godt ned i ULLBUKSA!
 




Det er forresten disse mannfolka som bidro til med deres UAKTSOMHET at Prinsessen var regelrett FULL i en alder av 5 år.
Mamma var på klassefest i Sandefjord og den gang bodde vi i Oslo, Pappa hadde ansvaret og hadde fest med gutta lørdag kveld, jeg var hos Bestemor...
MEN så hentet han meg søndags formiddag igjen, la seg på sofa`n for å sove litt UTEN å ha ryddet etter festen først...
Hva skjer da: Jo Prinsessen tømmer alle skvetter etter fest og Bestemor måtte tilkalles igjen for å få 5åringen edru FØR hennes mor kom hjem.
De klarte det sånn nogenlunde og det har blitt ledd av og snakket mye om i ettertid!

Over og ut!

2 kommentarer:

  1. :D Veeeesta Hygeeea -ta det med et smiiil og godt humøøør.... hahaha... fritt etter originalen antakelig.
    Mimring er jo gøy, og vi har blitt gamle.. ;)
    Btw, fine bilder! ..spes det siste ;D
    Suss :-*

    -Niiinaninaniinana... ninaninanina <3 (Svt remember?)

    SvarSlett
  2. Om jeg husker!
    Tror du er inne på noe med den Sangen..
    Jeg husker mye jeg, bla. at vi lo oss skjeve av en del ting som ingen andre enn oss skjønte vitsen med omtrent!

    Hva med: Jada, de kan legge fra dem rattet nå!

    eller: har de ikke akvarium? liker de ikke fisk sier de? Da for de se å skaffe dem et og fyll det med kjøttkaker da kanskje, og mate dem med stekt løk!

    For ikke å glemme denne: Neivel, da blåser vi i den ballongen!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar