Sider

fredag 5. mars 2010

Tok Facebook livet av henne????

VG nett i dag står det bla. og jeg siterer:
"ROAN (VG) Her frøs den demente kvinnen (77) i hjel. Nattevaktene på sykehjemmet var på Facebook i stedet for å passe på henne."
Videre står det:"I en liten kommune som Roan sender det uheldige signaler ut i det offentlige rom når man benytter medier som Facebook, twitter, MSN mv. i arbeidstiden, heter det i redegjørelsen som er sendt Helsetilsynet i Sør-Trøndelag."
Jeg er redd for å måtte meddele dere at facebook nok ikke er synderen..
Siden jeg er nattevakt selv vet jeg ett og annet om hva som foregår på natten for å holde seg våken.
Jeg for min del laster ned yndlings seriene mine og bruker ledige stunder om natten til å se på dem.
Der har jeg en pauseknapp, noe som gjør at dersom alarmen piper eller jeg skal gå rundene mine kan jeg benytte den og gå tilbake til "fritidsysslene" etter endt pliktløp og ta opp der jeg slapp.
Høres det noe bedre ut synes dere om det i Vg nett sto: Nattevakten så på HOUSE mens pasient frøs i hjel?
Det høres ikke noe bedre ut vet dere...
Poenget er at Nattevaktene ikke gjorde jobben sin,
de låste ikke døra og de gikk ikke rundene NÅR de skulle.
Hvorvidt de satt på facebook, MSN, twitter eller så på Fleksnes spiller lite eller ingen rolle.

Når det så gjelder redegjørelsen til Roan kommune, får jeg flau smak i munnen.
Det det burde stått var noe sånt noe som:
I en liten kommune som Roan sender det uheldige signaler ut i det offentlige rom når man ikke gjør jobben sin, og heller oppfører seg som en slabedask i arbeidstiden.
Punktum Finale!
Når det er sagt, kunne sikkert hele greia vært unngått om Roan kommune og ledelsen ved sykehjemmet hadde automatisk lås på døra, slik at man måtte ha nøkkelbrikke eller kode for å komme ut av avd.
Da blir det litt værre å fryse i hjel.....

Over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar