Sider

tirsdag 16. mars 2010

Om dagens nyheter

En må følge med i verden, det er klart.
Nyheter på nett er en måte å gjøre det på, men du verden så mye rart de lager nyheter om.
I Spania har foreksempel en gjeng dyrevern aktivister lagt seg nakene ned på gaten og formet sine kropper til et stort SOS tegn, sprutet litt blod her og der og demostrert mot tyrefektning.
Jeg er helt enig med dem jeg altså, ordføreren i Madrid mener derimot at Tyrefekting er KUNST og mener således at tyrefekting bør havne på Unescos liste over verdensarven.

Når det er sagt er jeg ganske sikker på at de kunne fått frem sitt synspunkt med trusene på!

Amerikanske Indianere driver bryting med alligatorer og håper at dette skal bli en verdensomspennede idrett - jeg vet ikke hva dere syns jeg...
Det oppsto store tummulter i en brudekjolebutikk fordi en kommende brud ikke fikk det helt som hun ville, hun hentet 3 mannlige slektninger og dermed var slosskampen igang.

Hvorfor hun ukke kunne få det som hun ville skal ikke jeg legge meg opp i, men jeg synes kanskje hun gikk litt drastisk tilverks. Det eneste hun igrunn oppnådde nå, var klekkelig bøter for å ha rasert en brudebutikk.

MEN det finnes det en kan kalle for skikkelige nyheter også, nyheter som rører, nyheter som er hoderystende etter min mening, slik som hva datteren til "Lommemannen" skal ha sagt i retten da hun fikk spørsmål om hun ville hatt noen betenkligheter med å la faren passe barna hennes: " Nei, jeg ville ikke hatt problemer med å la ham passe barna mine".
Dårlig dømmekraft kanskje? jeg vet ikke....

Videre kan vi lese at man frykter at regjeringen kutter i samferdels budsjettet, at man får råtten rente på lønnskonto`n sin(tror ikke det lukter vondt).
Dersom du leser DinePenger, kan du få greie på hva du har krav på i pensjon.
Og Tiger Woods gjør comeback i April, kan sikkert intr. de som er glade i Golf.

Over og ut!

2 kommentarer:

  1. He, he! Nå ble jeg opplyst og slipper å tenke på all kunnskapen jeg muligens hadde gått glipp av dersom det ikke var for deg. :-)

    SvarSlett
  2. Ikke sant!
    Glad jeg kunne stå til tjeneste..
    Jeg blir så himmelfallen av en del av de tingene som får spalteplass jeg da.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar