Sider

onsdag 16. september 2009

Herr Maskinist Johan Halvorsrud...


Tildeles herved osv...
For noen juler tilbake, fikk jeg i gave av Mamma og Pappa et flott etui, m seks sølv skjeer,en plate med inngravering, en medalje samt et flott gammelt brev.
Jeg fikk masse annet flott den julen, men dette var helt spesielt.
Det var da jeg skjønte at jeg virkelig hadde blitt voksen, siden JEG fikk lov å ta vare på arven etter Oldefar.
(joda, vi er glad i gammle ting og dets historie i min familie)


Noe av det artigste for min del var å lese brevet som fulgte med til Oldefar, og hvor gammeldags det var skrevet...
Jeg siterer ordrett:

"Halden den 12.mars 1954.


Herr Maskinist Johan Halvorsrud, Ørje.

Gjennem fullmektig Ahlsen er jeg blitt meddelt at De
fyller 70 år lørdag 13. ds.
Desverre får jeg ikke annledning til
å komme opp og hilse på Dem på grunn av en drøi forkjølelse.
Og direksjonens formann disponent Vestby ligger syk av influensa.
Men det er sandsynelig at ingeniør Stenerud vil kunne reise til Ørje for å overbringe Dem en hilsen fra fløtningsdireksjonen,
og en liten gave bestående av 6 sølv spiseskjeer i etui.
Jeg vil da herved bringe Dem fløtningsdireksjonens
hilsen og takke Dem hjertelig for Deres alltid interesserte
arbeid for Fløtningen gjennem de mange år De har arbeidet for
oss. Det er direksjonen en stor glede å kunne uttale sin ufor-
beholdne anerkjennelse både av Deres arbeide og Deres opptreden,
i tjenesten såvelsom privat.
Personlig vil jeg også gjerne få takke Dem for det
gode samarbeid som vi har hatt sammen. Jeg har satt stor pris
på Deres dyktighet og alltid vennelige opptreden. Jeg håper De
ennu vil fortsette Deres arbeid en tid, noe vi forøvrig kan
snakke nærmere om når vi treffes.
Så ønsker jeg Dem og Deres frue alt godt for dagen
og fremtiden, og sender Dem min beste hilsen

HALDENVASSDRAGETS FLØTNINGSFORENING

Adm. Direktør"

Over og ut fra en Prinsesse som IKKE lider av en drøy forkjølelse, men bare har vondt i ryggen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar