Sider

onsdag 2. september 2009

HVORDAN er det mulig?

Jeg sitter her å leser abc nyhetene og kommer over en sak om en 4 åring som skal ha falt fire meter ned fra et vindu i det som da må være 2.etg. i barnehagen.
Det første som slår meg er jo hvor forferdelig det må være for alle parter, gutten ligger nå på Ullevoll sykehus med alvorlige bruddskader.
Det neste jeg tar meg selv i å tenke da er HVORDAN er det mulig..
Jeg mener dersom barna har tilgang eller i det hele tatt mulighet til å være i 2.etg. så burde man vel fra ledelsen i barnehagen sørge for at det er trygt!

Barn er jo som kjent høyt og lavt de..
Ville det ikke være naturlig i en barnehage som innehar flere etg. å ha låser på vinduene slik at den slags skulle være umulig?
I min bok er det nå iallfall for dårlig, iallfall med de få fakta jeg har.

I lillebrors gammle barnehage, bestemte de seg for å lage en barnehage byggning til, for å få plass til enda flere barn, da dette var en svært så poppis barnehage for å si det slik. Da valgte de å bygge den nye barnehagen i 2 etg. og jeg husker svært godt informasjons møtet vi var på i forkant av åpningen av ny byggning.
Før noen foreldre i det hele tatt rakk å spørre, fikk vi beskjed om at de SELVFØLGELIG hadde satt lås på alle vinduer i 2. etg. med nøkkel som ikke sto i låsen, men lå slik at barna ikke hadde tilgang til denne.

Nå er jeg sikkert på en sånn flisespikker tur her, men jeg bare synes det er ille jeg da at 4 åringer skal ha mulighet til å åpne vinduer i barnehagen i det hele tatt.

Over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar