Sider

onsdag 2. september 2009

I pose og sekk, uten skrump hjerne!


Jeg er igrunn veldig heldig synes jeg selv.
Ja med jobben min mener jeg, jeg er liksom både yrkesaktiv og samtidig husmor.
Da mener jeg ikke slik som dem som er fanget i tidsklemma og ikke har noe valg fordi de MÅ være begge deler og dermed jobber dobbelt.
Neida, her er det bare velstand!
Jeg jobber 3 netter også har jeg en HEL uke på å være husmor med masse fri, før jeg igjen jobber i 3 netter.
Det er da forbasket ideelt?
Jeg aner ikke hva jeg har gjort som var så utrolig bra at jeg fikk dette i premie.
Her får jeg liksom både i pose og sekk.
Jeg får stadige utfordringer på jobben og får lov å være så selvstendig jeg bare gidder, for så å gå på friperiode hvor jeg kan øse min oppmerksomhet over ungene, være der når de kommer slentrende hjem fra skolen osv.

Jeg snakket med et vennpar av oss, nå like etter at skolen startet og HUN sa:
Åååå jeg er så missunnelig på deg! Dere spiser jo middag til normal tid og rekker og kjøre til treninger uten at tunga henger som et slips og dere sovner ikke på sofa`n kl. 22.00 helt utslitt etter dagen - Det kan da ikke være meningen at dette er livet!

Hun har jo selvfølgelig helt rett, vi er heldige!
Selv er jeg jo da altså i jobb tiltross for at det ikke helt føles sånn bestandig, men jeg husker jo den gang jeg "bare" var hjemme og stortrivdes med det.
5 år var jeg hjemmeværende husmor(og det er faktisk litt av en jobb)og jeg ble skikkelig forbanna hver gang en av disse karriere kvinnene sto å måpte mens de sa: er du BARE hjemme?, føler du ikke at du kaster bort livet ditt? Jeg hadde blitt gal hvis jeg BARE skulle vaske og passe barn!
De sa det på en måte som gjerne var ment slik at man skulle utvikle mindreverdighets komplekser fordi man liksom gikk rundt å forfalt mens hjernen skrumpet inn til ikke noe.
Og da ble jeg skikkelig forbannet!
Jeg er sjelegald for de årene jeg har tilbragt sammen med ungene hjemme, og ikke minst er jeg lykkelig som en LYSFONTENE(jeg bruker Martha og Ari`s ord)for at jeg er så heldig å kunne få både i pose og sekk nå!

Over og ut!

3 kommentarer:

  1. Det gjelder å innrette seg etter hva som er mulig økonomisk og hva man ellers trives med:)
    Så får forståsegpåere si hva de vil!!

    SvarSlett
  2. Har faktisk vært på møte i dag vedrørende jobb i omsorgsbolig. Synes det høres helt supert ut jeg! Jobber man noen ettermiddager /kvelder /helligdager så har man jo masse igjen for det kontra 8-16. Nei, det for bli opp til hver enkelt hva man velger.

    SvarSlett
  3. HH: Ikke sant, har man lyst og mulighet økonomisk til å være hjemme i perioder eller hele tiden, så bør man jo ikke dømmes nord og ned.Hver og en må gjøre det som føles riktig for en selv og SIN familie..

    Husmor: Det høres jo supert ut, jobber selv litt xtra i bolig ved siden av nettene mine, mye fordi jeg trives så godt med det - det kan anbefales på det sterkeste. Og hvorfor skulle man ikke jobbe når den passer en, dersom en har mulighet til det?
    Hovedsake må jo være at en gjør noe en trives med, samtidig som en får endene til å møtes..

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar