Sider

tirsdag 15. september 2009

Et Melkespann....

FØR ryggen røyk, hadde jeg oppryddning i en del skaper.
Der fant jeg masse skatter, som jeg forsåvidt visste at jeg hadde,de skal få lov til å vises frem på løpende bånd her etterhvert.
Noen av skattene mine, har jeg fremme bestandig, de har sin egen plass i hjemmet vårt, mye pga. historien de forteller.
En jeg er spesielt glad i er melkespannet som Pappa brukte da han var liten.
Den gangen det fremdeles var skole på lørdag, Pappa vokste opp i Nittedal og der gikk de attpåtil på skolen annenhver dag. og man hadde med seg melken sin i melkespann til skolen.

Pappa har fortalt meg masse historier fra skoletiden og oppveksten i Nittedal.
De bodde i et stort funkishus i Kruttverksveien, og sist jeg sjekket sto det der enda.
Pappa var så heldig å ha Bestemor som Mamma, og hun kastet ikke NOENTING!
Alt tok hun vare på, skolebøkene hans helt fra 1. kl., rasjoneringsmerker, ting han laget på sløyden, det første penalet og det flotte melkespannet samt masse masse mer.
Melkespannet har hedersplass i gangen, og når ungene har glemt nøkler setter jeg det ut i den ene boden med nøkkelen i, slik at de kommer seg inn selvom Mor ikke er hjemme.
Da Pappa oppdaget dette sa han:
"Du lar vel ikke spannet mitt stå ute i allslags vær?"
Jeg kunne berolige med at det gjorde jeg selvsagt ikke,spannet står i boden når det trengs nøkler for det spannet er vi forsiktige med!
Det har jo masse historie i seg.
Over og ut!

1 kommentar:

  1. Det lille spannet er jo bare så koselig, heldiggrisen du :) hehe

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar