Sider

tirsdag 8. september 2009

Bastø Ferja!

Jeg har mer enn engang måttet ty til Bastø ferja, som da for de uinnvidde frakter folk og biler mellom Horten og Moss.
Man har jo venner i Ski, og reiser dessuten mer enn en gang i blandt til Sverige på Harry handel.

Da er det naturlig for Sandefjord folket å ta Colorline mellom Sandefjord og Strømstad om morran - for så å ta Bastø ferja hjem igjen på ettermiddagen.
Den som sa at strekningen Horten - Moss er gjort på en liten svipp, kan bare skamme seg.
Jeg HATER Bastø ferja for det er så dritt kjedelig, at hver eneste gang man skal ta den så finner man at den akkurat har dratt så man må stå en halv time på kaja å vente på neste båt.
Eller enda værre, være en av de 5 bilene som blir stående igjen å se dumme ut når alle andre kom med og attpåtil måtte vente i en halvtime på neste feje.

Dermed kom jeg på at jeg skulle være superlur her for en stund siden.
Joda, jeg skulle ta Oslofjord tunnelen i stedet...
Men med min stedsans var jo ikke det noe sjakktrekk, det burde jeg ha vist på forhånd, men så dum kan man bli.
Jeg hadde besøkt venner i Ski og skulle sette nesa hjemover:
Det er ingen overdrivelse å si at jeg brukte en time xtra hjem igjen på å rote meg over Ås og Vestby osv. før jeg i det hele tatt fant frem til Oslofjordtunnelen, Ja det er ikke nødvendig å begynne å le på mine vegne!
Det dummeste av alt er at jeg har GPS i bilen..

Men det ser kanskje ut til at jeg neste gang bare må hoppe i det sure eplet som jeg engang har uttalt...å faktisk satse på ferja.

En annen ting som er forykende dumt med denne ferja er at ALLE bord er oppttatt innen jeg kommer meg fra bildekk og opp i "salongen", dernest er det en kiosk der som er så overpriset at en ruinerer seg på ei pølse.
Hvorfor tar man så ikke Colorline(Strømstad - Sandefjord)hjem igjen?
Ganske enkelt fordi dette ville ta for lang tid.
Med en overfart på 2,5 time hver vei + at man må stå over en ferje i strømstad pga. at man faktisk reiste dit for å handle..
Dvs. at reiser man ut med 10.00 feja fra Sandefjord er man ikke tilbake i Sandefjord igjen før kl. 19.30 om kvelden.
Det gidder ikke denne Prinsessa.

Over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar