Sider

onsdag 23. september 2009

La lese lysten gro...

Litt sånn små inspirert av at en så og si har sin "egen" bibliotekar (Mia i Myra), så fant jeg ut at her må noe gjøres..
Storesøster elsker å lese, Prinsessen er også glad i å lese, Prinsen har jeg gitt opp - han leser bare Billy og VG, kanskje ei bok i skuddåret.
Lillebror derimot, er glad i å leses for, men ikke så ivrig på å lese selv.
Dette måtte jeg gjøre noe ved, her skulle det inspireres til leselyst.
Dermed fikk jeg flyttet den store reckliner`n bort i et ubefolket hjørnet av stua, jeg fant frem den gammle sengehimmelen til Storesøster og VOILA`


Ble ikke dette fint da?

Storesøster leser som aldri før, hun stor koser seg inne i "lesehimmelen", Twilight går unna så det suser.
Lillebror er plutselig over villig på å gjøre leseleksene sine og dette har vært en kamp tidligere altså.
Han kan til og m,ed engelsk leksa på rams nå, så han sitter inne i "himmelen" og ramser opp, så det bare står etter.Sånt noe varmer et morders hjerte!
Dessuten er jeg jo ikke så rent lite fornøyd med meg selv over at jeg fant på dette helt av megleine.
Det var jo bare helt genialt!!!

På bildene er det forøvrig Lillebror som sitter der inne, vi har hatt "lesehimmelen" oppe siden mandag og den blir bare mer og mer poppis.
Jeg vil ikke gå så langt som å si at det blir direkte kransgel om den, men vi har blitt enige om at leselekser går forran fornøyelses lesing.
Siden det var det Mamma gjerne ville inspirere til.

Over og ut fra en Prinsesse som er svært fornøyd med seg selv!

3 kommentarer:

  1. Der fikk jeg også lyst til å sitte - det så kjempehyggelig ut!

    SvarSlett
  2. Ja ikke sant, det er faktisk som å gå inn i en helt annen verden, når en trekker veggene i lesehimmelen rundt seg..
    Jeg har dessuten tatt Storesøster i å sovne der!

    SvarSlett
  3. Næh, for en strålende idé! Her ligger alt til rette for mange fine stunder!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar