Sider

søndag 30. august 2015

Husmorferie for 2

Alt blir fort vekk mer spennende og interresant når ting IKKE går på skinner, når uforutsette ting skjer.
Lise og jeg dro til London for ei drøy uke siden og skulle kose oss i 5 dager, det gjorde vi.
Nå gikk forsåvidt alt på skinner helt frem til vi satt på buss inn mot London og det plutselig var bom stopp. Alle kjørefelt var stengt grunnet veimerking av alle ting i verden.
Vi ankom hotellet altfor sent onsdag kveld, så sent at de hadde gitt bort rommet vårt!
Også jeg som hadde alt "taima å tilrettelagt" da gitt :-)
Forventningsfulle og klare for artige dager i London
( lite ante disse 2 fjolsa, om at det snart skulle bli bomstopp på
A6 inn mot reisemålet)
Som konsekvens av dette, ble vi plassert på et annet hotell første natten, jeg var litt små sliten, det skal innrømmes og dermed våknet beistet i magen og jeg fortalte mannen bak skranken at vi ikke hadde noen intensjon om å måtte betale for å komme oss att og frem til det andre hotellet og at jeg forventet at det iallfall ikke var noen DÅRLIGERE standard på det hotellet de ville sende oss til OG at vi ikke ville være der mer enn 1 natt (du verden hva man får til med streng og bestemt stemme en mørk aften i London)
Jeg tror kanskje ikke det hadde noe med den mørke bestemte stemmen min å gjøre i det hele tatt, utenfor sto nemlig allerede klar en bil med sjåfør som kjørte oss HELT gratis til det andre hotellet og det var vel så fint som det vi skulle bo på.
Alt blir bedre med en softis...
Vi sov ikke stort den natten og det hadde ingenting med bytte av hotell å gjøre, langt mindre at det dreide seg om dårlige senger, sengene var nemlig helt innafor. Neida, det dreide seg nok om at vi gledet oss, gledet oss til shopping, god mat, øl, opplevelser UTEN barn for en gangs skyld.
Denne unsjen hadde vi gledet oss til leeeenge :-)
Ja nå er det jo ikke sånn at Lise og jeg ikke gleder oss over opplevelser MED barn, jeg mener vi opplever jo normalt sett nesten ingenting UTEN barn og har slått oss til ro med det, vi har vel sågar valgt det helt selv.
Men disse dagene i London var våre fridager, hvor vi kunne gjøre akkurat hva vi ville, når vi ville det - innen rimelighetens grenser da selvsagt, man er da vel fra et møblert hjem.
Når du våkner kl.06.15 om morran, klar for en ny dag tiltross for litt i overkant mye øl kvelden før - da vet du at du er på HUSMORFERIE!

At vi skulle GÅ så mye som vi gjorde, tror jeg ingen av oss var forberedt på, men når man kan kaste popcorn i motvind til Kensington Gardens fra hotellet og man derfra med et trylleslag befinner seg i Hydepark, er det både gøy og koselig å gå.


Så vi gikk til shopping ( hjem fra shopping tok vi banen, det er greit vi har blitt spreke, men det får være grenser for hvor tungt man skal bære) og vi gikk til severdigheter som feks. Buckingham Palace, Big Ben, Tower of London osv.
Det ble noen selfies for å si det sånn!!

Det var varmt i London mens vi var der, om vi synes det varmt -
er jeg sikker på at denne karen må ha hatt det helt j...
Når du har gått 10.000 skritt FØR lunsj, da vet du at denne dagen blir sporty.
På de 3 HELE dagene vi hadde i London gikk Lise og jeg 59394 skritt, det er langt i fra feil, når jeg tar i betraktning at ukes målet mitt er 70.000 skritt (på 7 dager da altså)
Jeg kjenner at jeg misunner engelskmennene den parken, dumt den ikke fikk plass i kofferten på vei hjem.
Godt skotøy er et must
Hvis noen nå tenker at vi var driiit flinke og bare noen prakteksemplarer av noen slanke dronninger, må dere tro om igjen, vi har klemt i oss... Fish & Chips, de mest gedigne spareribs jeg noen sinne har sett, pizza, vafler m/ nutella, softis og litervis med ØL!!
Vi har rett og slett kost oss gløgg ihjel og vi har jammen meg fortjente også.
Så føles det om mulig litt greiere å svelge når vi har vært så gudjammerlig spreke.
Linselusa, slår til igjen!!
Hjem i kofferten som var langt i fra så tung som den kunne ha vært, var masse flott nytt tøy, vesker og sko og jammen dryppet det litt på resten av familien også.
Alt i alt en super kortuke i London, som frister til gjentagelse.
Du vet du har det gøy med deg selv og reisefølge ditt, når du sitter på pub, ikke omgås med andre og allikevel har konstant latterkrampe.
Man blir fjollete på Husmorferie...
Også blir man i grunn litt sliten også


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar