Sider

torsdag 6. august 2015

Spiller det egentlig noen rolle?

Hvorfor er vi kvinnfolk, ja for det gjelder vel i størst grad oss..
Så redd for å sette ord på hvor mye vi veier? Altså å si at "Jeg veier 80 kg. feks.??
Er det genetisk? Jeg tror ikke det.
Jeg tror det har med miljø å gjøre, med feminitet osv.
Jenter skal ikke veie mye, de skal være petite og feminine.
Mener vi ofte selv da altså - spør vi mannfolka er det neimen ikke sikkert de er helt enig.

Dessuten, må jeg flire litt av oss.
Alle kropper er forskjellige, 2 mennesker som veier AKKURAT det samme, kan bære sin vekt på 2 vidt forskjellige måter.
Også er det ikke sånn at alle tror du er slank, helt til du SIER at du veier 105 kg.
Du blir ikke noe mer eller mindre feit, kraftig, lubben, slank, tynn eller mager som ved et trylleslag i det du innrømmer for all verden hvor mye vekta stopper på!

Hvorfor er vi så opptatt av dette TALLET, burde vi ikke heller konse på hvordan vi føler oss, hvordan kroppen fungerer og hvordan vi tar oss ut.
Ja det var rette ræva til å snakke tenker du vel du nå, dette kommer fra hun som stadig legger ut oppdateringer på vektnedgang.
Joda, men så er jeg på slanker`n.

En vesens forskjell og noe av poenget mitt med å legge ut denne vekten MIN.
Er at jeg gikk ut å fortalte hva startvekten var, jeg har lagt ut bilder underveis og skal jeg være ærlig synes jeg faktisk selv at jeg tar meg fordømt godt ut - med min nåværende vekt.
Jeg er ikke feit lenger.
Hadde ingen sett meg og jeg hadde skrevet på Facebook: "Hei, verden - jeg veier 82 kg.
Da ville nok de aller fleste gått ut ifra at jeg var, ja la oss kalle en spade for en spade: TJUKK.
Men det er jeg faktisk ikke.
Derfor tenker iallfall jeg at vi må ta innover oss at vekt og hvordan vi bærer den er ganske så individuelt.

Jeg tørr påstå at jeg fremstår som feminin som bare det, selv om jeg ikke er petit.
I en "slanke" prosess er det klart det er av interesse å se om vekten går nedover, for å se om det du driver med faktisk funker. Forbrenner du mer enn du putter inn osv.
Men ikke glem da, at muskler er tyngre enn fett og at mens man både trener OG slanker seg, trenger man ikke se de helt store utslagene på vekten.
Selv om kroppen strammes opp og man ser bedre ut.

Ergo må vel konklusjonen bli at vi må slutte å være så redd for HVA vi veier.
Mitt mål er som kjent å nå 80 kg.
For mange er det fremdeles å veie driiiit mye.
Å joda, for en annen kropp en min ville det nok være det.
Men min kropp ville sett skummel ut om jeg veide 65 kg.
Da hadde jeg vært radmager, det har jeg jo ingen ønsker om å bli, jeg vil gjerne ha litt pupper og rumpe igjen jeg altså, desuten vil jeg gjerne se fresh ut.
Jeg vil se ut som jeg er 40 - ikke 55.
Jeg har feks. sagt til Golfer`n at han må rope et varsku her, om jeg begynner å se sliten og dratt ut i trynet. Da stopper jeg tvert.
Jeg har heller litt mer fett på kroppen enn å eldes 15 år over natta.

Så lenge kroppen føles god, formen er bedre enn på lenge og jeg føler meg så fresh som jeg gjør nå - er det mer enn bra nok for meg.

Å ja, det var sant : Hei, jeg heter Tonje og jeg veier 82,2 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar