Sider

onsdag 5. august 2015

Vær GOD mot deg selv

Du vet det smilet jeg snakket om for et par dager siden, det som liksom bobler opp helt nede fra magen, det man ikke kan la være å bryte ut i om man er lykkelig som en lysfontene???
Det smilet smilte jeg ista` da jeg veide meg på kurs.
Jeg dro kroppen avgårde på kurs selv om den ikke er helt i form, fordi den er syk.
Jeg går litt på autopilot om dagen, etter flere netter og dager med dårlig søvn pga. hoste så fort jeg forsøker å innta en horisontal stilling.
Det nytter nemlig ikke, jeg blir nødt til å sitte å sove - alle som har forsøkt å finne en GOD stilling å sitte og sove i vet at da får man gjerne ikke sove lenge av gangen..

Smilet må ha sett omtrent sånn ut som dette her...
Lykkelig som en LYSFONTENE

Det er så gøy når det funker..
Tror jeg har kommet nesten ut av tellingen her, men tror vi snakker om at vi er i uke 25 og hylstret mitt har tatt av 23,3 kg.
Det betyr at jeg på tross av ferie og bursdager i fleng har tatt AV meg snarere enn å gå OPP.
Det føles ikke så rent lite fantastisk.
Da gjenstår det 2,2 kg. så er faktisk målet nådd, det er innen rekkevidde!!!
Jeg kan nesten ta på det..

Om det er lov å si at man er stolt av seg selv, så gjør jeg det nå (skulle det vise seg å ikke være lov, skiter jeg i det) JEG ER STOLT AV MEG SELV!!
Jeg er glad i meg selv og jeg er og har i flere måneder faktisk vært GOD mot meg selv.
Med risiko for å høres nedlatende ut, det er slettes ikke meningen - så må jeg få lov til å si at jeg så gjerne skulle ønske at alle de som leser denne bloggen min og som sliter med overvekt, bare gjør noe med det.
JEG har klart det og det sier ikke så rent lite, jeg har vel vært blant de lateste personene jeg vet om, jeg har trykket i meg, vel vitende om konsekvensene av det, men allikevel gitt langt faen i det.

Selv om jeg ønsket denne endringen selv, så gruet jeg meg noe helt forferdelig, fordi jeg lullet meg selv inn i en eller annen forestilling om at det var for vanskelig for meg, at jeg ikke skulle få det til, at jeg skulle mislykkes.
I stedet har jeg klart det så til de grader og det har vært så utrolig mye lettere, gøyere og mer givende enn jeg noen gang kunne forestille meg.
Det skal også sies at jeg har hatt god drahjelp av det å gå på kurs, få stadig input fra kursleder Hege og mine medsammensvorne (de andre på kurset), men til 7. og sist er det JEG som har gjort jobben og det er jeg sabla stolt av.

Om ikke det skulle være nok har jeg klart å inspirere noen andre til å ta tak i seg selv og det er jeg veldig glad for, men dere - suksessen fortsetter den altså, så det er bare å henge med videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar