Sider

lørdag 8. august 2015

Om å etterlate sin bestevenn i bil

Jeg aner egentlig ikke hvorfor jeg fremdeles lar meg forbause over alt det helt forvridde folk gjør, men jeg klarer bare ikke la være.
Jeg tror vi alle kan være enige om at her i Sandefjord iallfall, så var det varmt i været i går - enda varmere i dag.
Tenk så liten har han vært, det er da vel ingen som kan gå fra et sånt nurk i bilen?

Allikevel finner folk det helt innafor å gå fra hunden sin i bil.
Jeg var i går på vei fra Hvaltorvet mot Gjertsen sport og passerte McDonalds, da jeg fikk øye på en bil  med en mindre hund inni. Vinduene sto på gløtt.
Siden vi i Sandefjord har times parkering og sånne små urskiver vi kan legge i vinduet for å "fortelle" parkeringsvakta når vi ankom, tenkte jeg at: den kan jeg ta en titt på å se hvor lenge hunden har stått der.
Så jeg krysset gaten, gikk over til bilen og fant ut at der hadde den stått i 25 min.
Det virket som om hunden var i god form forsåvidt, så jeg tenkte at, oki - jeg går bort til Gjertsen også tar jeg samme vei tilbake igjen, står den der fremdeles MÅ jeg gjøre noe.
Heldigvis var bilen borte da jeg kom tilbake ca. 10 min. senere.
Marwin koser seg med det som er igjen av en ball, de lever ikke lenge om han får tak i dem.

Men jeg synes allikevel at det er drøyt jeg da å la hunden stå i bilen, i den varmen, selv om det er halvskygge og vinduene står på gløtt.

Det som er langt verre, er at i dag da Golfer`n mellom fotballkamper på Sandarcupen, fant på at han skulle kjøre på driving rangen for å slå noen baller.
Så fikk han se en langhåret schafer stå i en bil i solsteken på parkeringsplassen, også denne bilen med vinduer på gløtt og dertil solskjermer nede.
Han tenkte at jaja, det er vel bare noen som er inne et ærend.
Kjørte avgårde igjen og returnerte 3 timer - TRE TIMER- senere og da sto bilen med hunden inni der fremdeles.
Golfer`n ble sjokkert og ringte politiet, etter at han hadde forhørt seg om det var noen i nærheten som eide bilen, det var det ikke.
Alle rundt ham var forøvrig også enig at dette overhodet ikke hang på greip.
Politiet sa at de skulle kontakte eier og at dersom de ikke fikk tak på ham eller henne, skulle de kjøre ut dit å ordne opp, så Golferen fikk beskjed om at han bare kunne kjøre avgårde igjen uten å foreta seg noe.
Kosegutten til Mamma 

Hva slags mennesker er det som tenker at det er et sjakktrekk å ta med seg sin 4-bente venn på golfbanen, for så å forlate vennen sittende i en bil, hele den tiden det tar å gå en runde golf??
Da snakker vi om potensielt 3,5 - 4,5 timer altså...
Det er så lagt på viddene at jeg ikke har ord.

Det ville ikke ramle meg inn i halvsøvne å stikke inn på Meny for å handle melk og brød en gang og la Marwin stå i bilen.
Jeg kunne kanskje ha funnet på å løpe inn på Asneskiosken å dra meg med en avis eller lign, mens han ventet i det som ville vært høyst 1 min.
Men ikke noe mer enn det.

Altså følger ikke folk med i verden, om de ikke skjønner det helt av seg selv at det er uvettig, så burde de ha fått det med seg på internett, i en avis, på nyhetene på TV eller på radio.
At dette er livsfarlig... Jeg forstår det bare ikke.
Klarer liksom ikke å vri hodet mitt rundt det.

Det er mulig jeg er litt smårar selvfølgelig, for jeg ser liksom ikke helt hva jeg skal dra med meg Marwin til byen etter heller jeg da, i og med at han stort sett ikke er velkommen noen andre steder enn utendørs. Da har han det langt bedre hjemme innendørs i normale temperaturer med tilgang til vann og mat i buret sitt mens Mamma er på shopping og Pappa er på Golfbanen.

Marwin og Lillepus leker, dvs. Marwin leker og Lillepus tenker: "Å, la meg være i fred, du er slitsom"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar