Sider

mandag 31. august 2015

Tusen takk Hege!

Da jeg bestemte meg for at jeg skulle ta tak i livet mitt og melde meg på Easylife kurs, var Hege mitt første møte med Mylife senteret.
Jeg gikk nok inn dit og tenkte at jeg bare trengte et spark bak og en kvikk fix, sånn 3 mnd måtte vel holde for å få kroppen på rett kjøl.
Jeg forsto raskt at det ikke var helt sånn det skulle henge sammen, at det dreide seg om en varig livstils endring.
Denne bittelille dama med det store smilet har hatt mye å si for min prosess iallfall.
Selv om jeg VET at det er JEG som har gjort jobben, har hun om mulig gjort den enklere for meg, bare ved å være Hege.
Hege har feks lært meg å sette pris på SÅNNE måltider

Eller motivert meg til at DETTE kan være feriefrokost
Hege har vært den konstante "strenge" stemmen på skulderen min, som har sagt at: "Nei, Tonje - tenk deg om" eller "Alle måltider etter tallerkenmodellen".
Hun har motivert meg og jeg har sett frem i mot samtlige kurskvelder med henne.

Nå må jeg klare meg uten henne, alt for tidlig!
I midten av august fikk vi vite at hun slutter som kursleder fordi hun skal begynne på skole og utdanne seg til familieterapeut - DET er jeg sikker på at hun blir helt super som.
Flott for familier som hangler, men shit pomfritt for meg og oss på kurset.
Nå skal vi få en ny kursleder, som om mulig er like god, bevare meg vel... det blir sikkert bra, men den personen er ikke Hege.
Sånn følte jeg meg da jeg fikk beskjeden om at Hege skulle slutte...

Jeg fikk en merkelig reaksjon, som egentlig var helt fjollete og tok meg litt på senga, da jeg fikk sms`n med budskapet om at hun slutter.
Jeg begynte å storgrine, uten helt å vite hvorfor med engang.
En masse rare tanker for igjennom meg: "herregud, hvordan skal det gå med meg nå da?" "åååå, nå kommer det til å gå dritt alt sammen" og ikke minst "æsj, jeg er sikker på at jeg ikke liker den nye kurslederen, det er sikkert et sånt menneske som er tynt og aldri har vært feit og ikke vet hva vi gjennomgår for noe"

Det tok meg sånn nær på 10 min. å skjønne at det jeg drev med var å skyte meg selv i beinet og selvsagt skulle dette gå helt fint, Hege har hadde jo banket inn i meg at det var JEG som hadde gjort JOBBEN og ikke hun. Ergo kom det ikke til å bli noen forskjell.
Jeg må bare sørge for å fortsette og trene, så jeg blir rød og svett
spise sunt og etter TALLERKENMODELLEN, så blir nok saken biff tross alt

Annet enn at jeg ved min skaper håper at jeg liker den nye kurslederen, for er det en sånn tynn spirrevippe som aldri har slitt med vekt - tror jeg kanskje jeg blir litt skuffa...
Jeg vil ha et ekte menneske av kjøtt og blod og bittelitt fett, jeg vil ha Hege!
Men i mangel på henne skal jeg iallfall gjøre det beste ut av det...
Jeg har et halvt år igjen på kurs og JEG ønsker iallfall Hege hjertelig velkommen til å være med ut å spise når vi er ferdige :-)
Da skal du se at jeg fremdeles kommer til å føle meg sånn HVER dag!!!

Så å si at jeg er spent på kurskvelden til onsdag, hvor det da mest sannsynlig duker opp en ny kursleder, er vel strengt tatt et under statment!
Uansett er det INGEN i hele verden som kan hindre meg i å ha Hege sittende på skulderen min som rettesnor akkurat så lenge jeg vil - til og med uten å måtte betale for det.
Snakk om at hun har gjort inntrykk på en tidligere feit frøken :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar