Sider

søndag 29. november 2009

Prinsessen var på julebord

Når man har vondt i ryggen og føler seg som lille Pille Trille, går man ikke på Julebord med iver og lyst.
Men jeg kunne jo heller ikke frarøve mine kolleger mitt sårt etterlengtede selskap..
Eh...
Vel vel, Gunnhild, Pat, Bente og jeg hadde det hyggelig egentlig vi altså..
Av hensyn til privatlivets fred skal jeg ikke legge ut noe særlig med bilder.
Vi forlot festen som de første - det var vel bare på nære nippe at de andre ikke stemte i med: Nå går de gammle hjem!
(vi er de 4 yngste)
Kvelden bød på utrolig velsmakende asiatisk mat, vi har nemlig noen med asiatisk opprinnelse i våre rekker, vi fikk da altså smake:
Fritert scampi - alldeles nydelig og langt bedre enn man noen gang har smakt på restaurant.
Vårruller - som om mulig er de beste jeg har smakt i hele mitt syndefulle liv.
Kylling i karri - som var akkurat passe sterk etter min mening.
Biff chop suey - deilig godte nammenamm.
Innbakt svin i sursøt saus - dette var så godt at jeg kunne forsynt meg flere ganger, men av hensyn til andre lot jeg være.
Til dessert fikk vi friterte bannaner og vanilje is, samt kaker.
Disse jentene som sto for maten, kan med fordel annbefales å starte opp egen grill sjappe - da vil iallfall jeg frekventere stedet ofte!

Dere kan si hva dere vil, men å dra på julebord å være så edru som man kan få blitt, for så å være omgitt av mennesker som for hvert minutt som går bare blir fullere og fullere..Og mer og mer høylytte og skrålete..
Vel, det er ikke spes. morro i min bok, derfor var jeg også hjemme før midnatt tiltross for at jeg hadde lekt taxi over hele sandefjord - ikke pirat selvsagt, men sånn vennetaxi!
Neste julebord skal JEG være den, som danser selv om ingen andre gjør det, jeg skal være den som står og svaier fra side til side når jeg forsyner meg med maten og JEG skal være den som står for showet!
Så Gunnhild, neste år er de vi 2 som styrer bula - bare så det er sagt!

Over og ut!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar