Sider

onsdag 11. november 2009

Hvordan gjøre advent litt spennende for Mammaer også?

Julen nærmer seg med stormskritt, iallfall advent med advents kalendere osv.
I år har "Storesøster" Lise og jeg funnet på noe vi selv synes er kjempe lurt.
Vi skal lage adventskalendere til hverandre...
Ungene få jo pakke kalendere hver år her hos oss, og jeg skjønner at de synes det er xtra stas med pakker i stedet for en sjokolade bit uten smak, eller en plast dings osv.
I fjor snakket Lise og jeg om at det hadde vært morro om en selv også hadde en slik kalender, så en kunne glede seg til å stå opp selv om det er kaldt og forlate dyna.
MEN det er ikke noe gøy å lage den selv for da blir det jo ingen overaskelser!
Derfor ble vi enige om å lage til hverandre,  selv er jeg ferdig med innkjøpene til kalenderen, men har tilgode å pakke alt sammen inn.
Nå er det bare drøye 14 dager igjen, og jeg gleder meg stort - føler igrunn at jeg er 8-9 år igjen.
HA, vet dere hva? mens jeg sitter å skriver dette så daler det snøfnugg fra himmelen, snakk om vinterstemning!
I løpet av de neste 2 dagene har jeg så tatt mål av meg til å få pakket alle gavene til Lise, kjøpe en stor gave pose på Nille, med en eller annen glorete nisse eller noe sånt noe på som alle pakkene skal oppi.
Dette blir morro!!
Vi har lagt oss på en max pris på 500 kr. for hele kalenderen, dermed borger det for at noe er junk og andre ting er litt finere.
Uannsett er det mye mer morro en å ikke ha noen kalender i det hele tatt.
Jeg har nemlig aldri vært noen fan av disse lodd kalenderene.

Over og ut!

3 kommentarer:

  1. Det synes jeg var en kjempe ide' asså:)

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner jeg er litt misunnelig nå! :-)

    SvarSlett
  3. Ja det er en kjempe idè og jeg skjønner det godt dersom noen er litt misunnelige altså!
    Selv synes jeg at dette er det bste påfunnet EVER fra Lise og meg selv.
    Døds ego og døds bra!!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar