Sider

søndag 15. november 2009

Satte fyr på seg selv!

En skal høre mye før øra detter av er det noe som heter....
Ørene mine sitter relativt løst akkurat nå.
Jeg har fått sambo, her på sykehuset altså.
En muslimsk kvinne som er kjempe søt og hyggelig.
Hun tok kontakt med meg ganske så forsiktig og lurte på om maten ikantinen kostet mye penger?
Nei, langt i fra svarte jeg - den er helt gratis og du kan forsyne deg med hva du vil så ofte du vil.
Etter dette snakket vi litt sammen om løst og fast, jeg fortalte hvorfor jeg var her og hun fortalte meg sin historie.
Mens hun snakket kjente jeg at haken datt stadig lenger nedpå og at jeg ble skikkelig trist faktisk på hennes vegne.
Hun fortalte at da hennes yngste barn som nå er 8 år, var 4 mnd. hadde hun alvorlig fødsels depresjon, men fikk ingen hjelp.
Dette resulterte i at hun i et særdeles fortvilet øyeblikk satte fyr på seg selv (belive you me - dama har arrene som beviser det)hele bryst partiet og armene hennes er dekket av skjemmende store arr etter dramaet.
Hun ble den gangen tatt godt vare på i etterkant, alt har vært fint i etterkant.
Nå døde hennes mor i forrige mnd. og hun har vært svært deprimert som følge av dette, da bestemmer barnevernet seg for å ta fra henne barna fordi de er redde ffr at hun skal tenne på seg selv igjen.
Barnevernet har fulgt opp familien som følge av den dramatiske hendelsen for 8 år siden.
Som dama selv sier:"Tror de jeg skal bli mindre deprimert når de tar fra meg mine barn?"
"ja jeg er lei meg for min mor er død, men det er ikke dt samme som for 8 år siden!"

Nå er hun altså innlagt for at de skal kunne overvåke henne, slik at hun ikke skal være til fare for seg selv som følge av at depresjonen har blitt værre etter at barna ble hentet med tvang.

På en måte forstår jeg at barnevernet gjør noe, men kanskje handlee de litt overilt her?
Jeg vet ikke og jeg er langt fra noen xpert....
Hva tenker du?
JEG VIL UNDERSTREKE AT JEG SELVSAGT BARE HAR HISTORIEN FRA EN SIDE!

Over og ut!

3 kommentarer:

  1. stakkars dame , utrolig trist, men tingen er vel ikke å ta barna fra henne med tvang ,hva med andre alternativer,psykiatrisk tilbud for å utrede om hun er suisidal,evnt. fastetilsyn i døgnet ... opptrer litt overilt her ,er jo snakk om to vinden forskjellige typer depresjoner da.... men som du sa du har jo bare hørt hennes verson

    SvarSlett
  2. Stakkars dame! Man kan innimellom lure på hva det offentlige tenker på. God bedring til deg forresten!

    SvarSlett
  3. Gunnda: jada, det er trist, men som vi snakket om - ligger det vel noe mere bak som gjør at BV går til dette skrittet etter såvidt mange år!
    Alikevel er det en rystende historie i seg selv at noen tenner på seg selv....

    Fru S: Hva det offentlige tenker med og på, tror jeg vi aldri helt kommer til bunns i..
    Tusen takk foresten!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar