Sider

onsdag 13. januar 2010

Om å være selektiv!


Hva er det med facebook?
Altså jeg skjønner greia, man kan søke opp venner og holde kontakten - bevares jeg gjør det selv.
Om enn ganske så sporadisk.
Jeg benytter meg av facebook i rykk og harde napp.
Det jeg imidlertid undrer meg over er: Er det om å gjøre å ha flest venner?
Sier det noe om hvor poppis du er?
For all del, pr. dags dato har jeg 130 venner på f.b.
Det er nesten litt i overkant tørr jeg selv påstå.
Der er nett venner man har fått kontakt med, det er arbeidskollegaer, det er gammle skole kammerater og det er familie og de som FAKTISK går under betegnelsen VENNER.
Kanskje de burde endre det til Bekjente.
Jeg tviler nemlig sterkt på at noen egentlig HAR 460 venner!
Hvordan skulle en fått tid til sånt?
Hei, hallo jeg dømmer ingen..En hver må få ha så mange venner de vil for meg.
Tommen har feks. over 12000 venner, men så har han også vært med på Robinson...
Det at man har vært på Robinson gjør kanskje at man helt plutselig har fler venner enn man har oversikt over.
Da burde de vel heller kunne kalles tilhengere.
For de kan umulig være bekjente hele gjengen.
Da har i så tilfelle Robinson deltakerne vært utrolig travle.

Når det så gjelder min egen venneliste anser jeg altså ikke et menneske jeg har møtt i forbifarten på Meny som en venn, ei heller et menneske jeg traff på i begravelsen til han med den grønne hatten.
At vi har gått på samme skole, men i parallell klassen og egentlig aldri vekslet et ord ser jeg heller ikke som noen grunn til å legge vedkommende til som venn.
Skal jeg legge noen til får det være et menneske jeg har snakket mer enn 3 ord med og som jeg på sett og vis har en fortid med om ikke annet.
Ergo har jeg takket nei til en hel haug med venneforespørsler, noen vil sikkert si jeg er sær.
For min del kaller jeg det å være selektiv!

5 kommentarer:

  1. Kul T-skjorte! Jeg vil ha! Hvor fant du den? Jeg er enig med deg i alt du skriver, og bruker som deg, Facebook i rykk og napp. Men jeg har hatt stor glede av det når jeg står fast på jobben. Jeg slenger ut et "problem" i statusen, og får som regel gode og løsningsorienterte svar tilbake! Hurra! Ellers er det kjekt å holde kontakt med familien. :-)

    SvarSlett
  2. Ja det med problem løsning er faktisk sant altså.
    Ei venninne av meg var uheldig i forigårs og TV`n hennes gikk føyken.
    Hun la det ut på status på facebook og i løpet av kvelden hadde hun 4 tv`r på hånda! Flotte greier!!!

    SvarSlett
  3. Glemte helt å svare på spørsmålet ditt..
    Her finner du noen:http://www.shirtcity.com/no/design/geek-t-shirts/facebook-t-skjorte-1803.html

    Jeg har forøvrig ikke noen T-skjorter selv altså!

    SvarSlett
  4. Skjønner deg godt ang. tannlegen! Jeg har visdomstennene inntakt enda jeg fordi jeg slett ikke ser noen grunn til å plage meg selv med tannlegebesøk om jeg ikke MÅ!
    Lurt å være selektiv på FB ja! Jeg har ikke så mange venner der, for jeg tok et raus for en tid tilbake og slettet alle jeg ikke ville ha der. Kategoriseringen gikk på hvem vil jeg be hjem til meg på kaffe, familie og kollegaer ble beholdt. Ellers slettet jeg alle andre! Fysj, så slem ;-) Jeg har familie som bor på andre siden av landet og syns derfor det er hyggelig å legge ut bilder av oss og barna så familien i nord kan følge med litt. Da kan man ikke ha hvem som helsten som venner nei!
    God helg!
    Klem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar