Sider

mandag 11. januar 2010

Helse Miljø og Sikkerhet

Altså HMS..
I går gruet jeg skikkelig for å gå på møte.
Jeg tenkte på alskens kjeft jeg kunne regne med å få fordi jeg har vært sylemeldt så lenge.
Jeg tenkte til og med at det kunne hende de ville omplassere meg!!
Møtet gikk så over all forventning, her var en fyr som var i "mitt hjørne".
Det ble ingen skjenn og ingen oppgitte miner.
Bare velstand alt sammen, god bedring og, ja det er klart at og, du skjønner arbeidgiver er forpliktet til osv. osv.
Han ville simpelthen vite hva min arbeidgiver kan gjøre for å lette arbeidet for meg når jeg kommer tilbake på jobb med nyoperert rygg.
Han mente dessuten at jeg ikke burde gå tilbake i 100% friskmeld. med engang, men heller gå aktivt sykemld. først osv.
Altså noe heeelt annet enn jeg hadde forestillt meg.
Jeg trodde han skulle være en sånn liten spion, en liten djevel som skulle si fysj og føy Tonje - nå må du se å bli frisk fortere enn svint!

Så feil kan man altså ta!
Nå må jeg altså sette meg ned å lage en liste over de hjelpemidler jeg kan tenke meg at jeg trenger når jeg starter.
Slik at alle har ståheisene sine på plass(de som trenger det vel og merke) osv. osv.
Du verden - for en lykke dag!


2 kommentarer:

  1. Hurra! Tror forøvrig at mange arbeidsgivere strekker seg langt for sine ansatte når det trengs! :-) God bedring fremdeles!!

    SvarSlett
  2. Jeg sier takk for det.
    Bare så det er sagt er jeg ikke direkte handikappet om dagen altså, men så fort jeg gjør noen anstrengelser så skyter smertene ned i benet. Sånn til daglig funker jeg greit..
    Heldigvis stemmer det du sier om arbeidsgivere flest, det visste jeg jo.
    Men alikevel godt å vite at man ikke fikk huden full av kjeft i disse dager med alt som er i media om sykefravær mener jeg.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar