Sider

mandag 18. januar 2010

Om vennekretser!

Da jeg ble 35, fant jeg det best å be kun et lite knippe mennesker(vi var 8) - fordi jeg vet akkurat hvordan det gjerne utarter seg med meg og mine venninner.
På lørdag var jeg i et annet 35 års lag og der var vi 14 jenter.
Det var veldig hyggelig og veldig rolig og ikke en eneste sjel ble overstadig beruset - Litt mer filosofiske var det noen som ble etterhvert, men det var veldig sømmelig hele greia..

Det var da jeg kom til å tenke på dette med sammensettningen av venner.
Altså, hvor mye det har å si i forhold til hvordan festen eller selskapet løper av sted.
For min del, har jeg venner som er plukket fra en hel haug med forskjellige prestegjeld.
Dermed blir det en broket forsamling.
Dersom jeg skulle be alle sammen - og atpåtil at alle kom.
Ville vi hatt alt fra den mest prippne frøkna, til lesper, og de som sier ordet faen i annenhver settning, og lærere, og den kristne, og den som spyr ned sofan, den som slokkner FØR maten kommer på bordet, den som er veldig lite tolerant osv.osv.
Med andre ord - jeg safet meg inn med en vinner rekke av de aller nærmeste + to naboer som har sett det meste.
Det ble fuktig, det ble dans, det ble vasking av ovennevnte sofa, det ble taler i fleng og alle hadde noen å snakke med og ikke minst le sammen med.

Dette er kortet jeg laget til bursta`barnet, grunnen til kardemommen var at hun var desperat etter det dagen før. Ved siden av champagneflaske kort, fikk hun masse scrappe ting av meg og den andre nabo`n!
Jeg har aldri vært en del av en stor venninne gjeng, der alle kjenner alle - for all del, selvsagt er det mange av venninne som kjenner hverandre etterhvert, men de fleste har jeg fått en av gangen.
Selskapet jeg deltok i på lørdag besto av 3 grupperinger: De vennen man hadde gått på skolen sammen med, de vennen man hadde gått i musikk korps med og de vennene man hadde på jobben.
+ 2 naboer(jeg tilhører sistnevnte gruppe) men igrunn også den første gruppen.
Dermed ble det veldig rolig og mer mimrete, ingen musikk, ingen dans, ingen sofa som ble kastet opp i, ingen som sovnet osv.
Begge deler er igrunn like bra tenker jeg...
Det er klart jeg kunne vært foruten sofa vask midveis i festen, men utover det er begge deler like artig.

Til sist må sies at jeg er veldig GLAD i mine venner, de er som sagt svært forskjellige mange av dem, men de bidrar til å gjøre hverdagen og livet mitt spennende, innholdsrikt og mangfoldig!!

Over og ut!
Ps! i dag har Prinsessen tatt antipermanent - morro! Håret har ikke en enste krølle akkurat nå.
Så blir det spennende å se hvor lenge det varer!

3 kommentarer:

  1. Vennskap kan aldri måles i kvantitet- bare kvalitet! Og da spiller det liten rolleom det er femti eller åtte, eller bare én! :-) Kan du ikke sende over noen krøller til meg, så kan vi byttelåne litt?

    SvarSlett
  2. HH: Du har selvsagt helt rett.
    Jeg pleier å si at jeg har noen få hjertevenner som jeg kan dele alt med også har jeg mange andre venner også. hvert til sitt bruk!

    FRU S:
    JAda, Lillebor tok noen bilder av meg, prøver å finne det jeg så minst idiot ut på!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar