Sider

fredag 15. januar 2010

Meg først, meg først!

Har dere lagt merke til at de aller fleste står sånn og tripper mens de venter på heisen? Førstemann inn.. 
Jeg hadde skjønt det dersom det gikk en heis hvert 10 min.
Den heisen tok bare 10 personer og det sto 30 mennesker i kø.
Men når en står 2 mennesker å venter på en heis som bare farter att og frem mellom 3 etg.  og den ene av oss stiller seg opp som om hun stod på startstreken i et OL el- lign.
Ja da virker det nesten litt latterlig..

Jeg og en annen dame sto forran denne heisen som vi kunne se var på vei ned fra etg. over.
Når det så ut av heisen kommer et eldre menneske med gåstol kjenner jeg at jeg blir litt lattermild.
Damen som sto svært stresset i "kø" forran meg for å komme inn i nevnte heis, ble direkte irritert på den gammle som kom ut av heisen - øyensynlig fordi det tok for lang tid.
Den gammle var forvirret: Er jeg i 1. etg. nå?
Nei, svarte jeg, nå er du i underetg. i kjelleren.
Ergo var den gammle ikke kommet riktig.
Den stressede damen, presset seg forbi henne inn i heisen, tydelig irritert.
Den gammle holdt på å falle bakover av dyttingen ettersom hun rygget inn i heisen igjen.

Det som toppet det hele for min del, var at den gammle og jeg skulle ut i 1. etg. begge to og derfor kom "først" til målet alikevel...
Jeg er sikker på at den stressede damen hadde kommet fortere frem ved å ta trappa.
Det burde selvsagt også jeg gjort, men beinet mitt var ikke helt med.

Det rare er jo også at dette ser helt normalt ut..
Det er en mengde mennesker som gjør sånt HVER eneste dag, førstemann inn i heisen.
Hva er vitsen? dersom du skal av i 7. etg. og alle de andre skal av før deg.
Om du gikk først eller sist inn i heisen spiller jo ingen som helst rolle da?
For du kommer iallfall ikke først ut!!

Over og ut!

2 kommentarer:

  1. He, he! Det finnes mange sånne eksempler! Kassakø er ett av dem. Syns alltid det er noen som tripper bak deg og som stønner og okker seg for at det tar så laaang tid. Ofte er de samme menneskene (skulle man tro) personer med god tid. Gjerne pensjonister ;-)

    SvarSlett
  2. Det har du heelt rett i...
    Men legg merke til det neste gang du skal ta heis.
    Da ser du helt sikkert enn sånn halvstresset person.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar