Sider

tirsdag 28. september 2010

Vepsestikk!

Siden jeg har vondt i ryggen var jeg hos legen i går, deretter bar turen videre til apoteket..
Mens jeg står dypt konsentrert i samtale med min apotekmedarbeider under kasse nummer 2, kommer mannen som for ca. 1 minutt siden forlot apoteket, inn igjen.

Han kaster seg hesblesende frem mot kasse nummer 1 og sier med halvpanisk stemme:”Da jeg skulle sette meg inn i bilen ble jeg stukket av en veps, her bak øret og jeg er allergisk mot veps, jeg har medisin mot det men den ligger hjemme, jeg regnet jo ikke med at vepsen var aktiv så sent!”
SHIT tenkte jeg og her er historien som følger
Damen i kasse 1 gir mannen beskjed om å hendende seg til damen som står i servicedisken ute i lokalet..
Mannen er en høffelig kar og gjør som han får beskjed om.
Damen i servicedisken var nok ikke veldig opptatt av verken service eller kunder generelt, det virket som hun knapt nok gadd å høre etter da han fortalte om situsjonen.
Hun ga ham beskjed om å vente til noen var ledig.
Men tiltross for at det ikke akkurat stokø i kassen hennes gikk hun ikke for å se om noen kunne hjelpe.

Mannen forsøker så igjen, han sier at kanskje de kan sjekke om han ikke har en resept liggende på slik medisin, for det er dette apoteket han pleier å bruke..
Jeg blir stadig mer opptatt av mannen, istedenfor å følge med på damen som vil forklare meg at en av medisinene jeg skal ha ikke lenger finnes.
Med ett sier mannen at: “nei, dette tar for lang tid, jeg får heller kjøre hjem å ta medisinen jeg har hjemme, jeg bor jo like ved”
Dermed forsvinner han ut av døren får jeg får sukk for meg.

I det han forsvinner nevner jeg at det er ganske alvorlig med slik allergi.
Personalet ler det mer eller mindre bort, men en av dem går mot døren og konstaterer at han allerede har kjørt avsted.
Skal jeg si min ærlige og oppriktige mening, synes jeg at dette var for dårlig.
Jeg håper ikke at jeg faller om på gulvet der inne noen gang, for muligheten er jo tilstedet for at jeg må vente til noen er ledig…..
Hva tenker du?

6 kommentarer:

  1. Det synes jeg er ordentlig elendig service fra de apotekansatte. Det hadde nesten vært litt fint om han bare knakk sammen ved info-skranken slik at de fikk svingt seg litt. Fint for de ansatte altså, ikke for ham.

    SvarSlett
  2. Ja jeg ble sjokkert jeg over mangel på service.
    Et vepsestikk os en person som er allergisk er ikke til å spøke med.

    SvarSlett
  3. Det er det verste jeg har hørt, du skulle nesten skrevet en mail til daglig leder. De skal alltid ha slik medikasjon tilgjengelig.
    Klærne er fra my cinnamon girl, de har nettbutikk http://mycinnamongirl.com/

    SvarSlett
  4. Takk og takk Susan, jeg skjønte etterhvert selv også at det bare var å søke på cinnamon girl.
    Så jeg fant, men det virker som om alt var utsolgt i nettbutikken iallfall.
    Jeg har vurdert å gå videre med apotek saken.

    SvarSlett
  5. Herremin. At det går an.

    SvarSlett
  6. Ja jo mer jeg tenker på det, jo mer kjenner jeg at jeg kanskje skulle skrive en mail til apoteket i det minste.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar