Sider

mandag 28. juni 2010

Sjokk regning!

For ca. 2 uker siden skulle vi bilen på verksted for å skifte det Prinsen mente var bakhjulslagret på bilen, mekaniker ble med på kjøretur og hevdet hardnakket at det dreide seg om forhjulslager.
Mekaniker vant diskusjon da dette tross alt er hans fag.
Mekaniker viste seg å ha tatt feil, så vi slapp å betale for feilen.
Noen dager senere skulle bilen igjen på verksted for å skifte bakhjulslager.
Etter noen timer hos bildoktor ringer verkstedet til Prinsen å sier:
Nå som vi har åpnet opp osv. ser vi at det er andre ting som BØR gjøres, skal vi gjøre det nå for det blir billigere enn om du gjør det senere?
Prinsen svarer at det har vi ikke råd til.
De repliserer med at det bare dreier seg om littegranne.
Prinsen spør HVOR mye, det kan de ikke si sånn spesifikt, men gjentar at det kunne dreier seg om litt mer...
Det er Prinsessen som skal hente bilen igjen.
Jeg tropper opp på verksted for å betale de 5000 kr. som var avtalt for bakhjulslager og arbeid.
Jeg er også klar over at det vil dreie seg om LITT mer og regner med at litt vil utgjøre en regning som nå bør være på maximalt 7000 kr.
Hold dere fast folkens.
Jeg blir presantert for en regning på 13631 kr.
Jeg holdt på å dette ut av hele butikken, jeg var rystet inn i grunnvollene og måtte spørre opp igjen om hva han hadde sagt.
Joda 13631 kr takk versågod..
Jeg sier så at jeg ikke har anledning til å batale slike svimlende summer og at vi tross alt hadde fått beskjed om at det dreide seg om litt mer, ikke en helvetes masse mye mer.
Vi snakker om en regning som med et ble mer enn 150% mer..

What to do????
Jeg fikk kranglet meg til at jeg fikk regning på det resterende beløpet, men først etter at jeg sa at bilen bare kunne stå for min delfor da tok jeg heller bussen hjem.
Vi har jo en bil til må vite!
La oss si det sånn at Prinsen og jeg er fullstendig lurt opp i stry, så nå blir det mail og telefoner til forbrukerrådet for min del.
Så får vi se hva de sier.
Hva hadde du gjort:
Stilletiende godtatt regningen eller tatt om kampen?


5 kommentarer:

  1. Du må gå videre med dette, de kan ikke si at det blitt litt mer for så å presantere en regning på 150% mer. Dessuten hadde også mannen din sagt at han ikke ville koste på bilen så mye og at dere ikke hadde råd nå.

    SvarSlett
  2. Ja det er det jeg har bestemt meg for å gjøre også. Mail er sendt til forbrukerrådet.
    Så må jeg manne meg opp til å dukke opp på verkstedet å snakke med den dagligelederen også.
    Prinsen er jo i Nordsjøen, så da må Prinsessen fikse selv!

    SvarSlett
  3. Ta kampen. -hyl og skrik. Kontakt forbrukerråd osv. Dere har rett. Dette er håndverker-reparasjons-bransjens lure-opp-i-store-regninger--tull - og det må de vennes av med.

    SvarSlett
  4. Ja for meg er dette nærsagt blitt en prinsippsak. Jeg kan ikke sånn helt uten videre bare godta at noen høvler over meg på den måten.

    SvarSlett
  5. Alt som er over 20% meir en avtalt, er VESENTLEG meir.
    Ta kampen!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar