Sider

fredag 25. juni 2010

Badelykke - jeg vet ikke jeg?

Prinsessen er 11 år, vassfis og på stranden når hun uttaler dette:"Jeg må bruke litt tid for å komme meg uti vannet, for jeg er så varmblodig!".
Har dere noen gang hørt noe så dumt?
I mitt hodet hørtes det ut som en fantastisk god unnskyldning for å bruke tid på å pine seg utti.
Jeg forsøkte å innbille venninnene mine at siden blodet mitt var varmt var det liksom værre for meg å skulle gå ut i kaldt vann....
Det faktum at jeg rett og slett var pysete slo meg ikke å si noe om.

Om ikke det skulle være nok fulgte jeg opp med denne kommentaren et par år senere som 13 åring på bakgrunn av at jeg hadde sett haisommer:
"Jeg vil helst ikke bade jeg Hege for tenk om jeg blir spist av en hai!!!"
Hege sa: "Det finnes bare planteetende hai i Sandefjordsfjorden!"
Hvorpå jeg repliserte:"Jammen det hjelper jo ikke meg om haien tar feil av tåa mi og en tang og spytter den ut igjen - jeg er likevel en tå i manko og dessuten ville jeg jo dø av sjokk"

Jeg syntes jo at dette måtte være nokså åpenbart.
Hege mente selvsagt at jeg ikke burde sett haisommer...'
Det er mye mulig hun hadde rett i det.
Av en eller annen merkelig grunn var det mer betryggende å gå i vannet hvis det var mange andre i vannet også.
Jeg har aldri vært begeistret for å bade på dypt vann, rett og slett fordi jeg ikke aner hva som er under meg.
Nå som jeg er voksen har det imidlertid ikke noe med haisommer og gjøre.
Men jeg er rimelig sikker på at det er fler enn meg som har vært skeptisk for å bade etter å ha sett JAWS????




3 kommentarer:

  1. jaws satt vel litt badeskrekk i alle tror jeg , husker første gang i syden; vanne var klart som dag deilig å varmt , å jeg elsket å dukke under vann, svømte liksom bedere da !litt fra grunna var det en kjempestein!!som jeg overhode ikke turte å svømme mot , over eller rundt, kunne jo være en hai bak den, holdt meg i grunna å holdt utkikk med den steinen..best sånn liksom, da fikk ikke haien tak på meg , eller så har gjedde vært et skrekk senario i ferskvann ...

    SvarSlett
  2. La meg si det sånn: jeg bader skjelden i ferskvann. Rett og slett fordi jeg ikke takler tanken på gjedder, orm og igler...
    Men gjedder er heldigvis ikke så store som haier!!!!

    SvarSlett
  3. Dette er vel grunnen til at jeg aldri så Haisommer! Turte ikke...

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar