Sider

torsdag 11. juni 2015

Ikke planlagt POSITIV!!

Jeg var liksom så laidback i går kveld og tenkte at siden Storesøster ikke skulle opp og Storebror var på tur med klassen, så kunne vel Lillebror og jeg sove til vi våknet av oss selv.
Dermed utgikk vekkerklokka, deilig det altså..
Helt til man våkner kl.08.41 og i det man slår opp øynene kommer på, at Lillebror skal på tur til Brydedammen med barnehagen og de skal avgårde med buss kl.09.13.
Ojsann, det var no dritt, plutselig hadde vi slettes ikke god tid allikevel.

Da ringte jeg barnehagen og sa som sant var, her har vi hatt alene moro og våknet for 5 min. siden.
Jeg kjører ham direkte til Brydedammen.
Det var Marwin glad for tror jeg, for han fikk være med og fikk seg dermed en liten tur han også.
Så bar det hjem for å vaske tøy, før jeg skulle sette nesa mot Goksjø for å hente Storebror fra campingtur med klassen.
Her hadde jeg litt tidspress på meg, jeg skulle plukke han opp ved bommen på vei ned til Goksjø kl.12.00 for så å være på førstehjelps kurs på Rådhuset kl.12.30.
Andpusten, men like blid - tilbake ved bilen etter henting på Goksjø

Hvem var det da som IKKE sto ved bommen kl.12.00, jo se det var Storebror.
Tidligere hadde jeg sikkert bannet og svertet litt, for så å ringe læreren og spørre om han kunne sende ham oppover i det kjempe tempo.. Mens jeg selv hadde blitt sittende i bilen og tordne og lyne og stresse meg opp..
NÅ derimot, låste jeg bilen og satte (unnskyld kraft utrykket) FAEN meg i å JOGGE ned mot Goksjø.. 
Tok rolig frem mobilen og ringte læreren og så med min hyggeligste stemme "kan du sende E oppover, han var nemlig ikke ved bommen som avtalt" Da kunne læreren fortelle at Storebror hadde gått for et par min. siden.
Etter 4 min. jogging traff jeg ham og tok jaggu baggen hans også og satte i vei mot bilen i kappgang - LIKE BLID!!!
Storebror konstaterer at selv om Moder`n er blitt sprekere, er hun fremdeles ikke like sprek som ham!

Hva har skjedd?  Har jeg helt uten å planlegge det blitt ille positiv?
Jeg rakk foresten førstehjelps kurset med god margin, fikk frisket opp HLR, rakk innom butikken før jeg hentet Lillebror i barnehagen, lagde middag, fikk Storebror avsted på fotballtrening.
Badet med Lillebror og akkurat nå sitter det masse kommende russejenter og planlegger på verandaen og jeg er fremdeles i strålende humør og ikke det aller minste sliten...??
Dagens middag - det ble deilig salat med: alfalfa spirer, agurk, jordbær, cherry tomater,
ruccola, vestfoldsalat, oliven og kalkun skinke :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar