Sider

søndag 17. april 2011

Golf sessongen er igang!

Dette for den som måtte bry seg om den slags..
Mange av landets golfbaner åpnet dørene hadde jeg så nært sagt denne helgen, dvs. de åpnet ikke dørene.
Det er vel mer korekt å si at de åpnet fairwayene sine,  for alle dem med grønt blod i årene.
Min mann er en av disse på godt og vondt.

Det som imidlertid er forferdelig trist og nesten litt vondt for min Golfer er at han sitter ute i Nordsjøen.
Han skulle mye heller ha travet opp og ned fairwayene hos Sandefjord Golfklubb denne helgen, sammen med sine frender.
Golfere er som jeg sikkert har vært inne på tidligere et artig folkeferd.
De er unaturlig overintr. i gresset og dets vekst, for ikke snakke om værmeldinger, snøsmelting(snøsmelting især i disse tider)De kan finne enorm nytelse i å se hvite kuler suse av sted, høre lyden av et helt riktig "ping" i det kølla klasker til ballen og ikke minst er de svært opptatt av etikette som de kaller det.
Etikette er selvsagt bare et flott ord for å oppføre seg som folk.

Når man så skal oppføre seg som folk på en golfbane betyr det at man skal være stille når andre slår til ballen(slik at de kan konse på det de gjør), man skal passe på å være høfflig å grei mot alle på sin vei(jøss det rimte) man skal bruke greengaffelen sin å løfte opp nedslagsmerket man event. har laget på greenen(det er den kortklipte plenen rett og slett som hullet skal befinne seg på).
Igrunn er det en hel haug med regler altså, men om man følger Kardemommeloven kommer man egentlig ganske langt!

Selv skal jeg ikke tenke stort mer på golf i dag, jeg skal sette meg ut på verandaen i sola og bare nyte at jeg har fri helt til i morgen, dvs. jeg skal ikke sitte på verandaen helt til i morgen altså, men jeg skal nyte helt til i morgen.

GO FOR THE GREEN!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar