Sider

søndag 9. mai 2010

Om pledd, ekte glede og utsatt baking...


I dag har Prinsesse familien vært på fotball cup.
Jeg priset sommer`n å tok på meg relativt lett med tøy, fordi det var strålende vær og vindstille her hjemme når vi dro på morra`n.
Heldigvis har jeg vært ute i hardt vær før, så jeg tok med meg jakke og et pledd (sånn for sikkerhets skyld).
Det fikk jeg jaggu bruk for, jeg skal ikke si noe på været egentlig for det var strålende sol, men det blåste nordavind fra alle kanter der vi kom.
Dette resulterte i at Prinsessen gikk hele dagen omsvøpt i et pledd, noe som gjorde det til en xtra stor utfordring å forflytte seg mellom de forskjellige banene gutta spillte på.
Du kan jo forsøke selv å halse etter en Prins i firsprang, iført fotsidt pledd og med en svær picknic kurv på armen.
Picnic kurven ble heldigvis lettere og lettere i løpet av dagen etterhvert som vi spiste og drakk.
Godt er det, for jeg ble rimelig lang i armene.


Både Prins og Prinsesse segnet om på sofa`n etter at vi kom hjem, så kakene jeg skal bake til morgendagens familieselskap - blir utsatt til nettopp morgendagen. Kvelden ble nemlig brukt på Gullruten.
Jeg fikk streng beskjed av Lillebror om at jeg var helt nødt til å lage Oreo`s kake - det er igrunn helt greit for det innebærer jo ingen baking egentlig, den er unnagjort fort å gæli`.
Jeg skal legge ut oppskrift med bilder i morgen.

Storesøster har tilbrakt så og si hele Lørdagen hos nabo`n i konfirmasjon og kunne opprømt fortelle oss andre om fantastisk mat, deilige kaker, lekkre smykkegaver og ikke minst at konfirmanten begynte å gråte av glede da hun åpnet gaven fra Bestfar som inneholdt 10.000 kr!
Jeg kjenner jeg blir litt varm om hjertet jeg da, når ungene virkelig setter pris på det de får - jeg har inntrykk av at mange konfirmanter tar det som en selvfølge at det skal dale penger ned fra himmelen.
Så har vi også en alldeles flott nabojente, så egentlig er jeg ikke så overasket...

Nå skal jeg imidlertid omsider finne:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar