Sider

torsdag 22. april 2010

Eh, jeg planlegger en tur over fjellet?

Jeg har ennå ikke fått somlet meg til å skifte til sommerdekk på gullegget..(les min gulfargede Toyota Yaris)
Jada jeg vet det er rimelig på overtid..
Akkurat dette satt jeg å tenkte på da jeg "måtte" ta en tur til byen ista.
Prinsen var nemlig avgårde med den andre bilen og en kan ikke la 2 stk. 9 åringer sulte - det vil nemlig straffe seg i det lange løp.
Mens jeg da kjørte mot byen tenkte jeg:
Hva om politiet nå står langs veien i en eller annen kontroll, de kommer sikkert til å steile når de ser dekkene mine fulle av pigger som er så ferske at de ser helt eregerte ut!
Hva skal jeg si til mitt forsvar? holder det med å si at jeg har glemt det...
Eller sannheten som er at jeg ikke har kommet så langt og at jeg dreit i det fordi jeg bare MÅTTE kjøper pølser osv.
Har personlig ingen tro på at jeg kunne ha snakket meg ut av en event. bot altså.
Så kom jeg på...
Hva om jeg drar en røver historie:
Jeg skal reise nordover skjønner dere, jeg skal til Havøysund i Finnmark og videre derfra ut på en liten øy som heter Ingøy, Svigermor er derfra skjønner dere (mens en så legger hodet på skakke og forsøker å være så sjarmerende en bare kan)og jeg er ikke sikker på hva slags føre jeg kan forvente......
Eh, det spørs om det hadde funket altså.
I morgen må dekkene skiftes, det er ingen vei utenom.
Er det noe jeg ikke har råd til akkurat nå så er det en helt unødvendig tulle bot pga. giddalaushet.

Mår`n igjen!

2 kommentarer:

  1. jeg er helt sikker på at du omm ikke hadde sjarmert deg ut av en bot så hadde du i hvertfall snakket deg ut av en :)

    SvarSlett
  2. Prøver du å si at jeg ikke er sjarmerende NOK kjære venn??
    Joda, jeg er med på den, det skal noe til å klare å sjarmere seg ut av en bot - det er sånt som bare forekommer på Amerikansk film tror jeg.
    Men snakketøyet skulle være i orden enten det er på Norsk eller Amerikansk jord:-))

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar