Sider

torsdag 30. oktober 2008

Et dilemma!

Jeg har et dilemma nå da...

Jeg har en soffa som jeg kjøpte for ca. 18 mnd siden.
Soffaen har gått i stykker, dvs. at skinnet (for det er en ekte skinn soffa) har gått i sømmen pluss at det ellers har sprukket der jeg som oftest setter ræva nedpå.
En tjommi fra butikken jeg kjøpte den i var ute hos meg for å se på den og sa at det var en KLAR reklamasjons sak og at det var en fabrikasjons feil, hvorpå jeg så vil få ny soffa event. halvesoffaen ny.
Soffaen min er en sånn sak som man kan dele i 2 nemlig og det er bare den ene delen som er gåen!
Så har jeg følgelig forklart butikken at jeg ikke er intr. i å få en halv ny soffa osv osv.
Det forsto de forsåvidt å muligheten er da også tilstede for at jeg kan få velge meg ut en helt annen soffa så fremt denne er dyrere enn den forrige.
Så langt har jeg ikke støtt på noe problem eller dilemma eller hva?

MEN så får jeg da øye på en alldeles lekker soffa - en drømme soffa i en helt annen butikk..
Jeg vil jo ha DEN nå da ikke sant!
Men det er jo lettere sagt enn gjort. Hva skal man gjøre da? overtale butikken til å la meg slippe å få soffa ? hm, det går neppe. håpet nå er jo da at jeg kan få en tilgodelapp på nevnte soffa slik at jeg kan gå til innkjøp av andre møbler og gjøre det litt dyrere enn nødvendig for så å kjøpe den andre soffa`n i den andre butikken!

Men hallo så enkelt kan det ikke være, nå blir jeg sikkert sittende i min helt fine nye soffa her etterhvert å drømme om den fantastiske soffaen jeg var så uheldig å kaste øya på i dag!

Ja det er hardt å være menneske!
folk sulter i Sudan, renter settes opp og ned, enkelte har ikke råd til å sitte med hus og hjem, det er krig både her og både der men, det Tonje bekymrer seg aller mest over er en SOFFA!

Over og ut!

1 kommentar:

  1. huff ja nå har du virkelig et dilemma!!! drit i renta , send rester....kjøp sofan..."orgasmesofa"var det ikke ??? kommer ikke løpende på bånd de altså:)) *leer*

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar